המגמות והטרנדים השיווקיים בשנת 2020
הטכנולוגיות ממשיכות להתקדם בקצב מהיר ולכן חלק מהמגמות יהיו ממוקדות טכנולוגיה,
עם זאת ניתן לראות גם חזרה להפיכת השיווק לאנושי יותר,
המוקד יהיה על אנשים ולא רק על טכנולוגיה
תמיד צריך לזכור ש….
הסוציולוגיה חשובה מהטכנולוגיה.
חווית לקוח –
2020 היא שנת הלקוח! העדפה לספק חווית לקוח שתגרום להם לחזור ולרכוש את המוצר או מוצרים נוספים. כשבונים תרבות עסקית חיובית ומתן חווית לקוח ושירות מעולה,
השיווק כמעט תמיד כבר קורה מעצמו.
73% מהצרכנים טוענים שחווית הקניה היא הגורם החשוב בהחלטות הקניה שלהם.
מה כולל חווית לקוח חיובית?
יעילות, נוחות, שירות קל וידידותי, אפשרות תשלום מהירה וקלה, טכנולוגיה עדכנית, התאמה אישית, חוויה סלולרית מתאימה.
התאמה אישית היא המפתח לקמפיין דיגיטלי מוצלח בשנת 2020
מעורבות העובדים –
כמו שנאמר לעיל שירות טוב ומקצועי הוא אחד הדברים החשובים ביותר שהופך את חווית הלקוח לטובה יותר, תוכלו להבטיח זאת ע"י עובדים טובים ומרוצים.
יש מחקרים שאומרים כי 46% מהצרכנים נוטשים מותג אם עובדיו אינם מקצועיים דיים.
יחס לא טוב מצד העובדים הוא הגורם העיקרי שמונע עסקאות, העובדים הם הפנים של המותג!
יש לבדוק ולנקוט את הצעדים הנדרשים להבטיח שהעובדים יהיו מרוצים, שירצו שהעסק יצליח באותה מידה שלבעלי העסק זה חשוב, שיאמינו במוצר.
השגת רמה גבוהה של מעורבות עובדים הוא אחד הצעדים המשמעותיים והחשובים בשיפור חווית הלקוח.
ויזואליזציה –
מחקרים מראים שאנשים מעדיפים תוכן חזותי על תוכן טקסטואלי,
ניתן לראות זאת בצמיחת הפלטפורמות הממוקדות תמונות וסרטונים כמו אינסטגרם, פינטרסט, טיקטוק וכו'
תוכן חזותי קל יותר לזכור מתוכן טקסטואלי הוספת תמונות, סרטונים, אינפוגרפיקות לטקסט יהפכו אתכם לזכירים יותר.
התאמה אישית –
איסוף נתונים משפיע רבות על רמת ההתאמה האישית.
הצרכנים מוצפים בהודעות שיווקיות ממגוון ערוצים והפרסום המסורתי מאבד מיעילותו.
מסרים מותאמים אישית שמייצרים מערכת יחסים וקשר אמיתי בין המותג לקהל היעד הרלוונטי הם אלו שיעלו את אחוז ההמרה מגולש ללקוח רוכש.
חיפוש קול
61% מבני ה25-64 מהמשתמשים אמרו כי הם מתכוונים להשתמש יותר ויותר במכשירי הvoice לחיפוש כדוגמת גוגל, אלקסה, סירי וכו'.
החיפוש הקולי מביא עמו אתגרים והזדמנויות חדשים, חשוב שהתוכן שלכם יותאם לחיפוש קולי שהוא ארוך יותר ומדויק יותר לתוכן החיפוש.
LIVE
גולשים משקיעים פי 3 יותר זמן בצפייה
ב LIVE מאשר
בווידאו שהוקלט מראש.
נתון זה הופך את הווידאו למרתק יותר ככל שהצופה מרגיש שהוא חלק מהשידור,
יכול לשאול שאלות ולהשפיע על התוכן ולא רק להיות צופה פסיבי.
הצופים חוששים להחמיץ (FOMO) יש סיכוי שהסרטון יכיל מידע שלא יוכל להשיג במקום אחר ואף להיות הראשון לגלות חדשות בסרטון שיש סיכוי שלא ישמר..
לסיכום:
המגמות ב2020 אשר ממשיכות את
מגמות השנים הקודמות
מתבססות עדיין על תוכן עם ערך אמיתי,
כדי להמשיך להצליח גם השנה, בנו בסיס איתן של תוכן איכותי בכל ערוצי השיווק.