מוכנים ? הלקוחות שלכם כבר שם?
רגע לפני שהם מגדירים אתכם ברשת תעשו את זה אתם:
POST
POST עוזר לנו וכניס למסגרת כיצד אנחנו צריכים לגשת לעבודה את השאלות בשיווק באינטרנט
תשאלו ואח”כ תגדירו:
P- PEOPLE
מי קהל היעד שלכם?
היכן קהל היעד שלכם נמצא? האם הם בכלל בפייסבוק? אולי בטוויטר או בנילנקדאין?
שימו לב שיש שוני בין מדינות שונות בשימוש ברשתות.
כיצד אני מגיע אליהם ?
O-OBEJCTIVE
מהם המטרות שהנך רוצה להשיג בפעילות?
ומהם היעדים שיחשבו בעיניך כהצלחה?
האם אתה מעוניין לבנות רשימת דיוור? או רק רוצה למתג את המוצר שלך?
המטרות והיעדים חייבים להיות ברורים ומדודים כדי שנוכל לבדוק האם העבודה בדרך הנכונה.
S-STRAGETY
זהו צעד שבדרך כלל מפספסים, כולם “קופצים ישר למים” ישר לכלים כי שמענו שצריך להיות “שם” בפייסבוק כי כולם שם, אבל זו טעות. רגע לפני שעושים פעילות ברשתות צריך רגע לעצור ולחשוב על האסטרטגיה, לבדוק שהיא מתאימה למטרות והיעדים.
T-TECHNOLOGY
הרבה עסקים מתבלבלים ומנסים לעבוד בשיטת TSOP במקום POST.
במילים אחרות הם מתחילים בהקמת twitter , דף עסק בפייסבוק ועוד הרבה פעמים אותן חברות אפילו לא יודעות כיצד “לתפעל” את כל הפעילות החברתית הזו.
האסטרטגיה שלהם להשתמש במערכת ניהול אוטומטיות או להעסיק עובדים שיביאו (BUILD) אוהדים או עוקבים מכיוון ששמעו שהכל קשור במספרים ולמי שיש את הניקוד הגדול ביותר מנצח.
לצערנו רוב החברות לא ממש יודעות איך לתפעל אתרי רשתות חברתיות והרבה לא עשו שיעורי בית כדי להבין בכלל אם קהל היעד שלהם נמצא ופעיל באתרים אלה.
ובכל זאת, קשה לדמיין שחלק מקהל היעד שלך לא נמצא בפייסבוק. ובזמן שאני כותב את זה יש בפייסבוק 700 מיליון משתמשים פעילים וזה גדל לכיוון הביליון הראשון. עם כזה מספר זה כמעט מובטח שקהל היעד יהיה שם איפשהו. לכן אולי לא כל חבר ואולי לא ב 100% אבל יתכן ש-20 עד 50 % כן וכל השאר פעילים בטוויטר ולינקדאין. (המחקר מראה גרפים על פייסבוק, טוויטר, לינקדאין)
פותח ע”י הספר של Groundswell Charlene Li & John Bernoff