עולם השיווק הדיגיטלי ויחסי הציבור התפתחו והשתנו מאוד בשנים האחרונות.
התפתחות העיתונות הכתובה והדיגיטלית, הרדיו והפודקאסטים, הטלוויזיה וערוצי התוכן הטלוויזיונים, ביחד עם פיתוח התוכן, הרשתות החברתיות, טכנולוגיות הפרסום המתפתחות, מודעות בתשלום ועוד, הביא לטשטוש הגבול בין הדיסציפלינות, שהולכות ומתכנסות לתחום אחד.
בעוד שביחסי ציבור מתמקדים בבנייה ושמירה על תדמית בשוק,
בשיווק הדיגיטלי מתמקדים ביעדי במכירות.
שילוב יחסי ציבור ושיווק דיגיטלי הוא בלתי נמנע, וממקסם את ההצלחה,
עם החזר על השקעה (ROI) גבוה.
מנקודת המבט של יחסי הציבור, היעדים הם תדמיתיים – הגברת מודעות, ניהול מוניטין ובניית קהילה. כדי להגיע ליעדים אלה, ביחסי ציבור משתמשים בדרך כלל בתוכן, מאמרים, כתבות ועוד.
מנקודת המבט של השיווק הדיגיטלי, היעדים הם גם כמותיים – הגברת התנועה לאתר, קבלת פניות ומכירות. גם בשיווק הדיגיטלי משתמשים בתוכן, כדי לסייע לתנועה ולפניות להגיע.
כשמתעוררים משברים, בעבר ניהול משבר היה נתון בידי יחסי הציבור בלבד. היום, הזמינות של הרשתות החברתיות הפכו את חשיבות הטיפול במשבר גם במדיה החברתיות, שם לעיתים מתנהל המשבר עוד לפני שהוא מגיע לערוצי החדשות והעיתונות.
השילוב הזה של יחסי ציבור עם השיווק הדיגיטלי יעזור להקדים את המשבר ולשמור על תדמית המותג.
כאמור, התחום הגדול של החפיפה בין יחסי הציבור לשיווק הדיגיטלי הוא פיתוח התוכן.
אנשי יחסי הציבור מייצרים את התוכן, מציעים ראיונות תקשורתיים, ויוזמים כתבות שמתאימות לטרנדים באותה התקופה, בעוד שאנשי השיווק הדיגיטלי יכולים לחפוף את הסיקור בכלים דיגיטליים, כמו בלוג, מאמרים בתשלום, הפקת סרטונים וניהול קמפיינים מכירתיים לקהל יעד "אוהד" שצפה בסרטונים, ביקר באתר (re-marketing) ועוד.
אסטרטגיה המשלבת בין יחסי ציבור לשיווק דיגיטלי זו כבר לא רק אופציה, אלא מחויבת המציאות, כדי להשאר נוכחים, רלוונטים ותחרותיים בשוק.